Hej. W tym wpisie przedstawię Wam jak wygląda praca jako kierowca busa ? Czy opinia, że jeździ się po tysiąc kilometrów bez pauzy to prawda ? Jak wygląda sytuacja z przeładowaniem ? Wszystko opisze tutaj. Zapraszam !
Tutaj zacytuję mój post z pewnego Forum o tematyce Euro Truck Simulator 2. Tam opisywałem pewnemu koledze jak to wszystko wygląda.
Co do ładowności i przeładowywania. W Polsce na porządku dziennym jest
takie auta jak busy do 3,5t. lub zarej. na 5t. przeładowywać. Czemu ?
Zyski i jeszcze raz zyski. Co z tego, że raz zapłacę mandat jak zarobki
za towar będą duże :>
Zwykle ten kto kupuje auto ma do wyboru tak - ( pokaże na przykładzie
Mercedesa Sprintera ) Jest do wyboru Sprinter 315 lub Sprinter 515. Czym
się różnią ? 315 ma na tylnej ośce po jednym kole i jego DMC wynosi
3,5t., więc ładowność jest mniejsza niż u 515. To dlaczego nie wybiera
większość 515 jak ładowność jest większa. A dlatego bo do 515 jest
potrzebne tacho, ViaToll i inne duperele, a to są koszta i mniejsze
zyski. Oczywiście zdarzają się wyjątki i Sprintery 515 są rejestrowane
na 3,5t., ale jak już ktoś z ITD lub Policjant kuma czaczę to może coś w
tej sprawie zdziałać :>
Ile się jeździ ( godziny i km ) to zależy od pracodawcy, jeśli nie ma
budy na kabinie to śpi się na fotelach. Oczywiście takie auta u
pracodawcy też muszą mieć wpisane ile jest w trasie bo maksymalna ilość
godzin pracy w miesiącu nie może przekroczyć 180-ciu godzin, ale zawsze w
papierach można napisać mniej bo bez tacha nie udowodnią Ci nic. Długość jazdy zależy też od tego w jakich przewozach specjalizuje się Firma. Jeśli jest to transport Międzynarodowy z państwa do państwa to zazwyczaj jeździ się od startu do mety bez przerwy, aby dowieźć ładunek. Natomiast przewozy na terenie kraju podzielę na dwie części. Jazda po klientach i powrót w ten sam dzień ( najlepsza opcja tej pracy. Nie jeździmy ile wlezie tylko z umiarem bo tego typu trasy zazwyczaj nie są dalekie ). No i druga opcja przykładowo Kraków - Gdańsk... Dobre 700km w jedną to jak jazda z państwa do państwa czyli tak samo - jazda ponad godziny pracy. Oczywiście zyski z tego są inne, a co kto wybierze to zależy od tej osoby. Wybierać za Was nikt nie będzie. Ocenę końcową pozostawiam Wam. Pozdrawiam - Damian.
Moim zdaniem praca jak kierowca busa jest opłacalna, zwłaszcza za granicą. Pracując za granicą warto jest znać przydatne dla kierowcy zwroty w obcym języku - https://lincoln.edu.pl/warszawa/blog/25-angielskich-zwrotow-zwiazanych-z-transportem/. Kierowca musi płynnie porozumiewać się z swoimi klientami.
OdpowiedzUsuńJakoś nigdy sobie tego nie wyobrażałam i ja niestety się nawet na mechanice nie znam gdyby mi się auto zepsuło. Wiem, że bardzo ważnym jest to, aby zadzwonić po pomoc drogową https://gohol.pl/ która na pewno bardzo szybko przyjedzie.
OdpowiedzUsuńPolecamy KTD https://ktd.eu/ – świetne wyposażenie. Moje auto wróciło na drogę w mgnieniu oka!
OdpowiedzUsuńTeraz bardzo popularne stało się podróżowanie busami. Ni dziwnego to szybki i wygodny środek transportu.
OdpowiedzUsuńhttps://ar-speed.pl/busy-lubelskie-belgia/
Moim zdaniem dużo bardziej opłacalną opcją jest praca jako kierowca ce niemcy. Na zachodzi płacą dobre pieniądze w transporcie międzynarodowym.
OdpowiedzUsuńGdy chodzi o takie kwestie to ja również jestem zdania, że bardzo ważnym jest to aby wiedzieć dokładnie jaka pomoc drogowa będzie nam potrzebna. Muszę dodać, że ja najczęściej korzystam z usług https://pomocdrogowa.kolobrzeg.pl/ i wiem, że to jest bardzo ważna kwestia.
OdpowiedzUsuń