Zbudowany przez Volvo pojazd hybrydowy jest aktualnym mistrzem rekordów prędkości ze startu zatrzymanego na dystansie 500 i 1000 metrów oraz na dystansie jednego kilometra ze startu lotnego.
Na odchudzonej ramie osadzono 16-litrowy silnik
wysokoprężny Volvo, w normalnej specyfikacji dysponujący mocą 700 KM.
Dostrojenie go i dodanie dwóch turbosprężarek Volvo Penta spowodowało,
że silnik może teraz dysponować mocą potężnych 1.900 KM i momentem
obrotowym w granicach niewiarygodnych 5.000 Nm! Dodanie silnika
elektrycznego spowodowało, że w odpowiednim momencie na koła jest
przekazywane dodatkowe 200 KM i moment obrotowy sięgający 1.000 Nm. Nic
więc dziwnego, że na boku maski widnieje symbol 2100, którego nie znajdziemy na żadnym innym ciężarowym Volvo. 28 czerwca 2011 roku
nadszedł dzień bicia rekordu. Najpierw rozegrano próbę rozpędzenia Mean
Greena na odcinku 500 metrów ze startu zatrzymanego. Zielone Volvo
pokonało ten dystans ze średnią prędkością 115,349 km/h. Pierwszy rekord
został pobity. Wkrótce rozegrano podobną próbę, ale na dystansie 1.000
metrów. Wynik: odcinek pokonany ze średnią prędkością
152,235 km/h. Podczas mijania linii mety Volvo pędziło z prędkością 257
km/h! Kolejny rekord padł. Pod koniec 2011 roku nowe rekordy zostały
uznane przez FIA.
W Mean Green zastosowano zmodyfikowane wersje następujących seryjnych podzespołów Volvo:
- Trakcyjny silnik elektryczny
- Akumulator trakcyjny
- Silnik wysokoprężny Volvo D16
- Zautomatyzowana, mechaniczna skrzynia biegów Volvo I-Shift
- kabina i rama Volvo VN
- Tylna oś o przełożeniu 1,85:1
- Trakcyjny silnik elektryczny
- Akumulator trakcyjny
- Silnik wysokoprężny Volvo D16
- Zautomatyzowana, mechaniczna skrzynia biegów Volvo I-Shift
- kabina i rama Volvo VN
- Tylna oś o przełożeniu 1,85:1
Kilka słów ode mnie:z mojej strony wpisów nie było przez dość długi czas i postaram się to nadgonić.Pozdrawiam Slash1067/Gun's1067
Źródła:
www.4trucks.pl
www.moto.onet.pl
Prawdziwy potwór prędkości. I do tego bardzo dobrze wygląda.
OdpowiedzUsuń